Het nieuwe winkelen – 360˚ virtuele showrooms met IB-Vision en Bjorn Lunden

2 - 3 min |

Wat we leerden van de pandemie? Dat alle beroepen, maar in het bijzonder de winkeliers enorm flexibel moeten zijn. Razendsnel kunnen inspelen op veranderingen bleek een must. Waar aanvankelijk plexiglas schermen en (vloer)stickers voldoende waren, sloten de winkels ook deze winter opnieuw hun deuren op last van een lockdown. Toch blijft het voor consumenten belangrijk om een winkel te kunnen bezoeken en willen winkeliers, met behoud van sfeer en identiteit, klanten blijven bedienen. De oplossing? 360˚ virtuele showrooms als innovatieve webshop-oplossing.

Hoe de virtuele showroom werkt

Door middel van panoramafoto’s of 3D renders worden de ruimten gebouwd waarin de producten te zien zijn. Met dezelfde techniek die is toegepast voor het Rijksmuseum en andere musea, navigeren klanten met muis of touchscreen door deze ruimten. Als de klant een product aanklikt, zoomt het beeld hierop in en worden verdere details uit de webwinkel getoond. Het gewone online winkelmandje kan hierna eenvoudig gevuld en afgerekend worden.

De eerste integratie van deze virtuele omgeving met een webwinkel en met Bjorn Lunden, is in de zomer van 2021 geheel voltooid. De virtuele showroom kan hierdoor voor huidige klanten al binnen een week worden opgeleverd. Voor nieuwe klanten wordt er eerst een basis webwinkel gebouwd en volgt de oplevering na enkele weken.

De eerste implementatie van de 360˚ virtuele showroom, samen met &Klevering

Kijk het webinar over de virtuele showrooms terug

Benieuwd hoe zo’n virtuele showroom werkt en hoe deze tot stand komt? Kijk het webinar ‘Het Nieuwe Winkelen’ met Bas Leeuwerke (Bjorn Lunden), Dirk de Rooij (IB-Vision) en Remco Eerdhuijzen Bjorn Lunden) terug via onderstaande knop (het webinar start op 0.40 sec). Zo krijg je een unieke kijk in de virtuele showrooms techniek, duidelijke inhoudelijke uitleg en beantwoorden wij diverse leuke kijkersvragen.

In het (winkel)straatje van jongere doelgroepen

Wanneer fysiek winkelen om diverse redenen lastig is, biedt de virtuele showroom een laagdrempelige en speelse manier om nieuwe én bestaande producten te ontdekken, beleven en te bestellen. Het nieuwe winkelen en jongere doelgroepen zijn hiernaast een perfecte combinatie. Vooral 25- tot 45‑jarigen kopen graag via internet; in 2021 kocht 89 procent van hen online goederen of diensten (bron: CBS). Hierbij worden bijvoorbeeld ook meubels, woonaccessoires of/en tuinartikelen vaak afgerekend. Een van onze eigen voorspellingen voor 2022, was de groei van e-commerce. Opnieuw benadrukt door de komst van deze 360˚ virtuele showrooms.

Een unieke winkelervaring

Bij grote en kleine aankopen – van kleding tot aan een compleet nieuwe woninginrichting, biedt de virtuele showroom haar bezoekers een unieke ervaring. Het gevoel van een echt winkelbezoek blijft, zonder dat je fysiek aanwezig hoeft te zijn. Zelfs los van de pandemie, biedt dit uitkomsten voor doelgroepen die om andere redenen niet gemakkelijk een winkel kunnen bezoeken. De virtuele showrooms geven ondernemers de kans om hun huidige doelgroep omver te blazen qua innovatie en om compleet nieuwe doelgroepen aan te spreken op het gebied van toegankelijkheid.

Wil je zelf aan de slag met jouw eigen virtuele showroom? Neem dan contact met ons op, of met Dirk de Rooij van IB-Vision.

Deel dit artikel:

Bekijk al onze andere interessante blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies zorgen voor een soepele navigatie en basisfunctionaliteiten, zoals het bijhouden van websitevoorkeuren en -interacties.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren. Deze cookies verzamelen anonieme gegevens over gebruik van onze site, waardoor we inzichten krijgen om de website continu te verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen. Deze cookies volgen online activiteiten om gepersonaliseerde advertenties te leveren die aansluiten bij interesses.

Accepteren Opslaan

KING Keuzehulp

Vind snel de perfecte KING Software voor jouw bedrijf met onze eenvoudige keuzetool. Start hier!