De leukste kijkersvragen uit ‘Het Nieuwe Winkelen’ webinar op een rij 

3 - 4 min |

Op woensdag 16 februari was het zover! Het interactieve webinar dat we samen met IB-Vision organiseerden bracht ons digitaal bij elkaar voor Innovation Day. Waarom 16 februari? Op deze dag wordt er in Amerika jaarlijks feestelijk stilgestaan bij het onderwerp innovatie, daarom vierden wij een vernieuwing van Nederlandse bodem. Met de vragen die er gesteld werden vanuit het publiek en de uitgebreide kennis bij Dirk, Bas en Remco, werd het een uur vol informatie en mogelijkheden, met enthousiaste en geïnspireerde kijkers als resultaat. In dit blog blikken we samen met jou terug op #innovationday en zetten we de leukste kijkersvragen uit het webinar voor je op een rij.  

Het webinar direct zelf kijken? Klik hier

IB-Vision & Bjorn Lunden: Een perfecte match

Dirk de Rooij van IB-Vision kun je echt alles vragen over webshops. Met de komst van 360° virtuele showrooms, heeft hij zijn expertise op dit gebied echt onderstreept. Dirk zat klaar voor alle vragen die over de techniek gingen zoals de integratie met social media, het ontmoeten van andere mensen in de virtuele showroom á la Metaverse en hoe het zit bij veranderingen in je assortiment. Bas Leeuwerke (Portfolio Manager) en Remco Eerdhuijzen (Partner & Dealer Manager) van Bjorn Lunden weten alles over webshopkoppelingen en KING ERP Online. Daarnaast onderhouden zij het contact met onze gespecialiseerde partners zoals IB-Vision en vele anderen. Ons presentatietrio maakte er een inhoudelijke en waardevolle sessie van met, al zeggen we het zelf, een leuke onderlinge dynamiek. Klaar voor de vragen?

Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat mijn showroom altijd up-to-date is. Als ik bijvoorbeeld een heel nieuw product krijg of een update in mijn assortiment?

Antwoord: Dit kan op drie manieren. De artikelen die je toevoegt aan KING ERP Online, worden automatisch gesynchroniseerd met de virtuele webwinkel. Als de klant op een product klikt, gaat er een venster open met meer informatie. Hier is dan ook de nieuwe artikelinformatie zichtbaar. Het is ook mogelijk om losse elementen in de virtuele showroom toe te voegen met Photoshop (bekijk een voorbeeld hiervan op 17:28 min. in het webinar). Een andere manier is om te werken met aparte ruimtes. In de virtuele showroom ziet dit eruit als een dichte deur, maar als bezoekers doorklikken komen ze in de ruimte terecht. Zo kun je steeds je assortiment veranderen, zonder dat je de hele winkel of showroom opnieuw moet fotograferen.

Vraag: Hoelang duurt het voordat ik een virtuele showroom heb?

Antwoord: Er zijn twee manieren voor de implementatie:, voor bestaande klanten van Bjorn Lunden en IB-Vision en voor bedrijven die nog geen klant zijn. Als je al klant bent is de virtuele showroom een module, of een toevoeging. Het technisch koppelen van de 360° omgeving voor bestaande klanten is binnen een week of twee te realiseren. Er worden professionele foto’s gemaakt en na bewerkt. Hierna wordt de virtuele showroom gekoppeld aan de webwinkel. Als je nog geen webwinkel hebt bij IB-Vision, gaat de implementatie van een webwinkel hieraan vooraf. Het hele traject duurt dan enkele weken. Werk je nog niet met Bjorn Lunden? Dan helpen we je eerst met de overstap naar KING ERP Online.

Bekijk de tijdlijn voor bestaande klanten in de onderstaande infographic:

Tijdlijn van akkoord tot eindoplevering bij bestaande Bjorn Lunden en IB-Vision klanten
Vraag: Kan ik er ook een chatbox aan koppelen?

Antwoord: Ja dat kan. Heel eenvoudig zelfs door Whatsapp, of soortgelijke chat applicaties te integreren in de virtuele showroom.  

Vraag: Als ik in een echte winkel rondwandel, zie ik ook andere klanten. Kan ik ook andere klanten zien in de virtuele showroom?

Antwoord: Daar zijn we op dit moment nog niet. Het is geen virtual reality omgeving waar je met een avatar in kunt stappen zoals de Metaverse. Er zijn wel veel interactieve mogelijkheden, zoals de chatfunctie bijvoorbeeld. Ook kun je door de hele virtuele showroom heen klikken en op die manier om de producten ‘heen lopen’.

Vraag: Wat is voor mij als consument het voordeel om zo te winkelen?

A: Het versterkt je winkelervaring. Voor zowel de klant als de leverancier is de winkel altijd open. Je hoeft als klant niet bij ieder bezoek echt in de winkel aanwezig te zijn. Bijvoorbeeld als je even je geheugen wilt opfrissen van wat je tijdens je fysieke bezoek hebt gezien, dan ga je naar de virtuele showroom voor grotendeels dezelfde ervaring.  

Met deze 5 vragen én antwoorden uit onze selectie, zijn we aan het eind gekomen van dit blog. Natuurlijk werden er nog veel meer leuke vragen gesteld. Denk bijvoorbeeld aan wat je laat zien als je assortiment vooral de andere zintuigen (zoals geur en smaak) aanspreekt. Wil je alle vragen en hun antwoorden bekijken? Klik dan op de button om het webinar direct te starten! (let op: begin vanaf 0.40 sec)

Zelf aan de slag met jouw eigen virtuele showroom? Laat dan aan het eind van het webinar in hetzelfde venster je gegevens achter. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een persoonlijk gesprek.

Deel dit artikel:

Bekijk al onze andere interessante blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies zorgen voor een soepele navigatie en basisfunctionaliteiten, zoals het bijhouden van websitevoorkeuren en -interacties.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren. Deze cookies verzamelen anonieme gegevens over gebruik van onze site, waardoor we inzichten krijgen om de website continu te verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen. Deze cookies volgen online activiteiten om gepersonaliseerde advertenties te leveren die aansluiten bij interesses.

Accepteren Opslaan

KING Keuzehulp

Vind snel de perfecte KING Software voor jouw bedrijf met onze eenvoudige keuzetool. Start hier!