Van start-up naar scale-up: groeit jouw bedrijfssoftware dan mee?

2 - 3 min |

Je bent eruit! Je gaat ondernemen. Voordat je gaat starten heb je een paar zaken scherp gesteld. Je weet bijvoorbeeld wat je wilt gaan verkopen of verhandelen, hebt je doelgroep in het oog en hebt een strak bedrijfsplan geschreven. Wanneer je eerste investeerder écht binnen is kun je beginnen en worden je bedrijfsprocessen direct een stuk belangrijker. Stel jezelf bij de keuze voor je software en systemen daarom direct de vraag: “Voldoet dit nog steeds als mijn bedrijf groeit?”

Iedere ondernemer droomt ervan om zijn stukje van de markt compleet te veroveren, maar je moet ergens beginnen. Als start-up (een startend bedrijf met een flinke groeipotentie) ben je constant in ontwikkeling en staat de optimalisatie van bedrijfsprocessen op de voorgrond. Je zult veel gaan ontdekken. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Hoe behaal je de beste resultaten? Door deze vragen te beantwoorden, kun je binnen een redelijke termijn een nieuwe status verwerven: die van scale-up! 

Wanneer ben je een scale-up?

Je bent een scale-up wanneer je bedrijf een gemiddeld jaarlijks rendement heeft van minstens 20% in de laatste 3 jaar én je minimaal 10 werknemers in dienst hebt aan het begin van die drie jaar. Werk aan de winkel dus!

Omdat je als scale-up andere behoeftes hebt dan wanneer je bedrijf nog aan het opstarten is (ook volgens de belastingdienst de eerste 3 jaar na de oprichting), wil je vanaf het begin goede keuzes maken rondom je bedrijfsprocessen en deze zo optimaal mogelijk inrichten. Natuurlijk kun je met een klein pakket beginnen en verder kijken wanneer je gegroeid bent, maar dat betekent dat je dan opnieuw de markt op zult moeten.  Je groei kan je verrassen, wees dus vanaf het begin goed voorbereid op je eigen succes. Dat is niet overdreven ambitieus, maar juist realistisch.

Bax Music is hier een perfect voorbeeld van. Zij groeiden uit tot de grootste (online) retailer van muziekinstrumenten en DJ-apparatuur in de Benelux, maar maakten hun facturen in het begin in Word. Niet voor te stellen voor een bedrijf met de omvang die ze nu hebben. Inmiddels werken zij al 20+ jaar met onze software en hebben we hun groei van dichtbij meegemaakt.

KING Finance groeit met je mee

Onze software groeit met je mee omdat we weten hoe belangrijk het is dat je gewoon door kunt, zelfs wanneer je behoeftes veranderen. De keus die je maakt als start-up, is bij ons nog steeds geschikt als scale-up én als volwassen onderneming met pakketten die je kunt aanpassen. KING Finance heeft naast meerdere voordelen, handige functionaliteiten waar je vanaf dag één gebruik van maakt:

  • Het onderzoekstraject doorloop je eenmalig, wat later veel tijd en geld bespaart 
  • Een automatische koppeling met je bank voor (dagelijkse) mutaties 
  • Een automatische verwerking van in- en verkoopfacturen 
  • Snel en eenvoudig elektronisch factureren met Spitsfactuur 
  • Geen stagnatie bij (plotselinge of extreme) groei – we juichen met je mee! 
  • Optimaal (online) samenwerken met je accountant 
  • Te koppelen aan 250+ branchegerichte softwarepartners  
  • Je wordt persoonlijk begeleid en we nemen de tijd om je écht te leren kennen

Complete oplossingen voor iedere fase

We geloven in je succes tijdens iedere stap van je ondernemersreis. Daarom hebben we meerdere oplossingen in ons portfolio. Naast KING Finance ontwikkelden we KING Accountancy met de behoeftes van accountants op de voorgrond én KING ERP Online met KING WMS als aanvulling voor optimale bedrijfsprocessen en een geautomatiseerd bedrijf zoals dat van Bax Music.

Klaar voor jouw zakelijke succes? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en ontdek de voordelen voor jouw onderneming; als start-up, scale-up én daarna.  

Deel dit artikel:

Bekijk al onze andere interessante blogs

Webinar: KING Connect

Een nieuwe manier van samenwerken met je klant

Op 9 en 14 februari neemt Richard van Lieshout je in 30 minuten mee in onze nieuwste add-on: KING Connect Drive! 

 

Hiermee deel je efficiënt en AVG-proof documenten met je klanten in één centrale omgeving. Zo is de tijd van grote mappen doorspitten, documenten opnieuw opvragen en heen-en-weer mailen voorbij. 

 

Na dit webinar ben je helemaal op de hoogte van alle handige functies van deze gloednieuwe add-on!